• سرطان، هم قابل پیشگیری و هم قابل پیش بینی است از این رو مقرون به صرفه است که از این گونه بیماری ها پیشگیری و جلوگیری شود.

• سرطان قابل پیشگیری است با خود مراقبتی و امید

بسیاری از سرطان‌ها، علاج‎پذیرهستند و مهمترین عامل در علاج‌پذیری سرطان‌ها، تشخیص زودهنگام آنها است

امروزه تعداد افرادی که به دلیل سرطان فوت می‌کنند، نسبت به سه دهه قبل کاهش یافته است، مهمترین دلیل این امر، علاوه بر درمان‌های موثرتری که پیدا شده است، افزایش آگاهی مردم و ارتقای روش‌های تشخیصی زود هنگام است. حتی برای کسانی که بقای کلی سرطان در آنها ضعیف است، شانس زنده ماندن به شرط تشخیص زودهنگام، بیشتر خواهد بود.

درباره سرطان

سرطان یک بیماری در سلول‌های بدن است. سلول‌ها اساس و ساختار بدن محسوب می‌شوند. بدن ما برای کمک به رشد، جایگزینی سلول‌های مرده و یا بهبودی سلول‌های آسیب‌دیدۀ بعد از جراحت سلول‌های جدیدی را می‌سازد.

• علائم سرطان

بیشتر دردها دلیل وجود سرطان نیستند. دردهایی که مداوم هستند و به دلایل نامشخص ایجاد می‌شوند حتما باید تحت بررسی قرار گیرند.

• غربالگری و تشخیص زودرس

سالانه هزاران مورد ابتا به سرطان در ایران و میلیون ها مورد در جهان رخ می دهد که در صورت تشخیص به موقع و زودهنگام، تومور در مراحل اولیه و محدود بوده، در نتیجه درمان آن آسان تر و امکان کنترل و بهبود کامل آن بسیار زیاد است.

• مفاهیم

مطالب و اسامی که ممکن است درباره سرطان شنیده باشید

• سرطان و باور های نادرست

هر اندازه که موضوعی در نزد مردم ناشناخته باشد، تلقی جادویی و رمزآلود بودن آن بیشتر خواهد شد. سرطان یکی از این موضوعات است. باورهای نادرست تنها یک تلقی نادرست نیستند که در ذهن انسان ها بمانند بلکه بر جهت گیری آنها در زندگی اثر می گذارند. در موضوع سلامت این جهت گیری های نادرست از آن جهت مهم می شوند که بر مهم ترین موضوع زندگی یعنی بودن یا نبودن تاثیرگذارند بنابراین لزوم تغییر این باورهای نادرست اساسی تر از هر باور نادرست دیگری است.