موفقیت ۱۰۰ درصدی واکسن جدید سرطان

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا به نوعی واکسن جدید سرطان دست پیدا کردند که در “نمونه‌های آزمایشگاهی” ۱۰۰ درصد موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد این واکسن در کنار روش‌های درمانی موجود نه تنها می‌تواند در درمان سرطان ملانوم موثر باشد بلکه از بازگشت علائم بیماری جلوگیری می‌کند.

گروهی از متخصصان آمریکایی به این واکسن جدید دست پیدا کردند که وقتی با سایر روش‌های درمانی همراه شود می‌تواند برای مقابله با ملانوم (نوعی سرطان پوست) به کار گرفته شود.

در این بررسی محققان سه روش درمانی مختلف را روی موش‌های مبتلا به سرطان ملانوم آزمایش کردند. تمامی موش‌ها نوعی ایمنی درمانی سرطان به نام anti-PD-L1 را دریافت کرده و همچنین در کنار این روش انواع مختلف واکسن را دریافت کردند.

متخصصان موش‌ها را به سه گروه تقسیم بندی کردند: گروه نخست واکسن سرطان را دریافت کردند، گروه دوم واکسن سرطان را در کنار مولکولی به نام Diprovocim و گروه سوم واکسن سرطان را در کنار ماده کمکی دیگر دریافت کردند.

آنها مشاهده کردند احتمال زنده ماندن هشت موشی که واکسن را در کنار Diprovocim و روش درمانی anti-PD-L1 دریافت کرده بودند در مدت بیش از ۵۴ روز، ۱۰۰ درصد بوده است. درحالیکه، در این بازه زمانی موش‌های دریافت کننده ایمنی درمانی و واکسن سرطان به تنهایی تلف شدند. همچنین احتمال زنده ماندن موش‌های گروه سوم ۲۵ درصد بوده است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان همچنین اظهار داشتند: تاثیرگذاری این واکسن در کنار ایمنی درمانی نه تنها در درمان این نوع سرطان موثر است بلکه بدن را در برابر بازگشت تومور حفظ می‌کند.

سوپرفودهای پاییزی را از همین حالا به رژیم تان اضافه کنید

سوپرفودهای پاییزی خواص بیشماری برای حفظ سلامت شما در این فصل دارند. اصطلاح سوپرفود برای غذاهایی استفاده می شود که سرشار از مواد مغذی ضروری جهت افزایش انرژی هستند و برای مبارزه با بیماری و بهبود خلق و خو نیز موثرند.

به نقل ازgreatistسوپرفودها از بیماری های مزمن جلوگیری می کنند، بینایی را بهبود بخشیده و حتی حضور ذهن شما را بهتر می کنند. آنها را بشناسید و در رژیم غذایی خود بگنجانید:

تره فرنگی: اکثر ما می دانیم که مصرف سیر و پیاز منجر به پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی می شود و آنهم به دلیل این که پلی فنول موجود در آنها از رگ های خونی در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند. تره فرنگی نیز از خانواده پیاز است که سرشار از ویتامین کا بوده و مصرف آن خاصیت ضد سرطانی دارد. ضمن این که سلامت استخوان ها را نیز بهبود می بخشد.

کلم بروکلی: روی موجود در این سبزی منجر به افزایش توان دفاعی بدن در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شود. فیبر موجود در کلم بروکلی همچنین برای حفظ سلامت دستگاه گوارش مفید است.

شلغم: شلغم ازجمله ريشه ‌هاي خوراكي سبزيجات است كه مي ‌تواند در روزهاي پاييزي جانشين مناسبي براي تربچه و كلم باشد. شلغم منبع عالي از ويتامين ‌هاي آ و کا و همچنين اسيدفوليك است و براي طعم دادن به آن مي‌ توانيد از رازيانه، خرده نان و شكر قهوه ‌اي استفاده كنيد.

گریپ فروت: گريپ ‌فروت بيش از ۷۵ درصد ويتامين ث موردنياز بدن را تامين مي‌كند و منبع غني از ليكوپن است. اين رنگدانه ‌هاي قرمزرنگ براي جلوگيري از سرطان نقش بسيار مهمي دارند، همچنين در اين ميوه مقدار زيادي پكتين وجود دارد كه مي ‌تواند موجب كاهش كلسترول بدن شود. اگر به خوردن ميوه‌ هاي ترش‌مزه علاقه‌مند هستيد، مي ‌توانيد از نوشيدن يك ليوان آب گريپ ‌فروت كه سرشار از آنتي ‌اكسيدان است لذت ببريد و اگر ترش بودن آب اين ميوه براي شما چندان لذتبخش نيست، مي ‌توانيد آن را همراه با انواع مغزها و خشكبار مصرف كنيد.

بادمجان: ناسونین، آنتوسیانین موجود در پوست بادمجان است که مشخص شده سلول های مغز را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند. علاوه بر این، اسید کلروژنیک موجود در بادمجان، خواص ضد سرطان، ضد ویروسی و کاهنده کلسترول دارد.

کدو حلوایی: این گیاه مزایای تغذیه ای بیشماری دارد. کدو حلوایی سرشار از بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود و در حفظ سلامت پوست، چشم و استخوان ها بسیار موثر است. مصرف کدو حلوایی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و آنهم به دلیل وجود ویتامین ث و فیبر موجود در آن.

انار: مطالعات نشان داده اند که مصرف انار می تواند منجر به جلوگیری از آسیب های گردش خون با کاهش تجمع چربی های مضر در عروق شود. در واقع مصرف منظم انار با سلامت قلب ارتباط دارد.

قره قاط: این میوه سرشار از آنتوسیانین ها برای کاهش التهاب در بدن است. مصرف قره قاط سلامت مثانه را بهبود می بخشد و سدی است در برابر ابتلا به سرطان سینه، روده بزرگ، سرطان ریه، سرطان پروستات./